Loading Loading...

Charging site Fortum Sjöhistoriska Museet Subscribe to updates for this charging station

Djurgårdsbrunnsvägen 24, Stockholm, 115 27, SWEDEN
Get directions

Contact name: Kundservice Fortum
Telephone: +46 20-460046
Email: click here for address
Owner: Fortum Charge & Drive
Operator: Charge & Drive SE
Directions:
Location coordinates:
59.333321 [N 59º 19' 59,9556"]
18.116198 [E 18º 6' 58,3128"]
Comment: Vid användande av SMS-laddning använd ID nr S98 (tidigare S1) eller S99 (tidigare S2). Luckan måste stängas för att laddningen ska starta.
State: Active [info]
Access: Public [info]
Usage model: Dedicated
Parking rates: Som jag tolkar skyltning är laddplatser gratis. Övriga 26:-/timme alla dagar 09:00-22:00
Parking hours: Dygnet runt
Number of parking spaces: 2
Added: den 20 maj 2010
Updated: den 5 november 2017 10:09
Info source: Fortum
Subscribe to updates for this charging station Subscribe to updates for this charging station

Back to map Back to list

2017-11-20 13:33:51
    There are currently no images uploaded. Be the first to upload image for this charging site!
  • 2016-05-08
  • Välanvänd elbilsparkering denna lördag i september.
    2015-09-19
  • App screen shot
    2014-07-12
  • Model S
    2014-07-12
Have you been to this charging site and tried charging? How did it go? Please write your experience here - it may help others to plan their trip.
Kenneth visited on den 13 september 2017 and would like to share the following

Funkade till slut. Högra stolpen var död. Vänstra svarade inte på bricka eller sms. Men gick med appen.

Charged with problems | 🚘Renault Zoe


Danni visited on den 16 april 2017 and would like to share the following

Jag försökte starta via SMS men fick svaret att stolpen inte kunde hittas. Ringde Fortum och de sa att numret på stolpen ska vara 117, inte 17 som det stod på den. Men det krävdes WyWallet för att starta via SMS och det företaget vägrar jag vara kund hos. Jag hade redan försökt med min Fortum-bricka men inte fått det att fungera. Det visade sig till slut att brickan funkade om jag bara höll den lite högre upp, inte där symbolen var på luckan utan strax ovanför. Då gick det bra att ladda - och jag fick 16 A trefas dvs 11 kW i min bil (som inte har dubbelladdare så det är max min bil kan dra). Det är inte omöjligt att den kan ge 22 kW.

Charged with problems | 🚘Telsa Model S


Patrik visited on den 19 september 2015 and would like to share the following

Det visade sig att det gick att låsa upp luckan framför kontakterna med min RFID-bricka från Fortum (Charge & Drive) genom att hålla vid övre delen av luckan vid lilla radiosignalsymbolen. Dock tog de ganska långt tid innan den reagerade och öppnade luckan, ca 15 sekunder vilket gav en osäkerhetskänsla om man gjort rätt eller ej. Efter detta kunde jag ladda utan problem under de timmar som jag parkerade på platsen.


Tibor visited on den 1 maj 2015 and would like to share the following

Försökte ladda idag men anläggningen funkade inte. Kommer fram till två tomma P-platser. SMSar första numret (otroligt krångligt system) får svars-SMS som påstår att stolpen är upptagen?! Inte en elbil i sikte så långt ögat når... Försöker andra stolpen. Får SMS som påstår att laddning påbörjat. Inte enligt min bil som inte ser minsta lilla elektron komma från stolpen. Efter ett tag SMS: laddning avbruten. Grr... Kom tack och lov hem iaf utan laddning.


Gerald visited on den 17 december 2014 and would like to share the following

Har laddat min Outlander PHEV utan problem medans jag var på Sjöhistoriska idag. Jag betalade dock för parkeringen då jag kunde inte se om det skulle vara gratis.


Per Johnsson visited on den 28 november 2014 and would like to share the following

Jag laddade min Outlander PHEV i fredags. Det var sent så det var bäcksvart så det var litet krångel innan jag fick till det men sedan fungerade det utmärkt. Jag använde Schuko-uttaget.


Rasmus visited on den 11 juli 2014 and would like to share the following

Lader Tesla Model S med 3 faser 16 A og op til 44 km/h. Den ene stolpe (nr 21) stoppede efter 30 minutter (!?) - måske fordi at klappen på stolpen ikke var lukket ordentligt. Jeg skiftede til den anden stolpe (nr 17) - ingen problemer - ladning fortsatte uden problemer.

?kW ?kW 0,71km (0,44miles)

⚡⚡⚡ 50kW 0,85km (0,53miles)

⚡ 3,7kW 0,96km (0,60miles)

⚡⚡⚡ 50kW ⚡⚡⚡ 50kW ⚡⚡⚡ 43kW 1,00km (0,62miles)

⚡⚡⚡ 50kW ⚡⚡⚡ 50kW ⚡⚡⚡ 43kW ⚡ 7,4kW 1,11km (0,69miles)

⚡ 7,4kW ⚡ 3,7kW 1,29km (0,80miles)

⚡ 3,7kW ⚡ 3,7kW 1,47km (0,91miles)

⚡⚡ 22kW ⚡⚡ 22kW 1,57km (0,98miles)

⚡⚡⚡ 50kW ⚡⚡⚡ 50kW ⚡⚡ 22kW 1,70km (1,05miles)

⚡ 3,7kW 1,86km (1,15miles)