Loading Loading...

Charging site Emporia Subscribe to updates for this charging station

Hyllie Vattenparksgata 3, Malmö, 215 32, SWEDEN
Get directions

Contact name:
Telephone:
Email:
Owner:
Operator:
Directions:
Location coordinates:
55.566013 [N 55º 33' 57,6468"]
12.973845 [E 12º 58' 25,842"]
Comment: laddplatser på 3 vån - P3/A och P3/B - vid hissarna http://www.garo.se/fileadmin/garo/PDF_PRODUKTBLAD/Insats_IDL_1101.pdf
State: Active [info]
Access: Public [info]
Usage model: Dedicated
Parking rates: fri
Parking hours:
Number of parking spaces: 14
Added: den 2 november 2012
Updated: den 14 april 2017 19:52
Info source:
Subscribe to updates for this charging station Subscribe to updates for this charging station

Back to map Back to list

2017-04-29 05:35:57
  • Tesla Wall Connector på Emporia
    2017-04-14
  • 2017-01-28
  • Busy på parkeringen - mest elbilar
    2015-12-23
  • Busy på parkeringen - mest elbilar
    2015-12-23
  • Välbesökt på laddplatserna idag.
    2015-10-11
  • De nya 3 fas CEE 400V 16A uttagen.
    2015-09-07
  • Två Leaf på laddning.
    2015-07-23
  • 3 laddbara bilar på Emporia i Malmö!
    2014-11-25
  • Två leaf laddar.
    2014-10-19
  • En BMW i3 och en Peugeot Ion på Emporias parkering.
    2013-12-24
  • ion laddar
    2013-12-24
  • vanliga schuko uttag
    2013-12-24
  • Info tavla - 14 laddplatser
    2013-05-16
  • funkar bra
    2013-03-04
  • 4 uttag per laddbox
    2012-11-02
  • 14 p-platser
    2012-11-02
  • 14 p-platser
    2012-11-02
Have you been to this charging site and tried charging? How did it go? Please write your experience here - it may help others to plan their trip.
Nikolay visited on den 8 mars 2017 and would like to share the following

@Per Larsson - de gröna schukouttagen är till laddning av elbilar och är alltid på, medan de vita fungerar för motorvarmare med timer funktion.

Did not charge


Per Larsson visited on den 8 mars 2017 and would like to share the following

Det gick utmärkt att ladda, men vad är skillnaden mellan de gröna och de vita schuko-uttagen? Det står ingenstans och det är inte uppenbart.

Charged without problems | 🚘BMW 330e | 🔌7/3 Schuko 3,7kW


Rasmus visited on den 13 december 2016 and would like to share the following

Tesla-butiken har fått nya platser på bottenplan men de tre senaste gångerna jag har varit på Emporia har de även tagit de på övre våningen :-( så man skall inte räkna med dessa platser finns tillgängliga för oss Teslaägare.

Did not charge | 🚘Tesla Model S


Anders Lilliesköld visited on den 13 november 2016 and would like to share the following

(SWE) Tesla-butikens bilar har nu flyttat ner till bottenplan i parkeringshuset, vilket gjort att de två laddare som tidigare endast Tesla använt, nu finns tillgängliga för allmänheten. Det är två Tesla-laddboxar som levererar 400V/16A, alltså en laddhastighet på 50km/h. Tesla-väggladdarna har Type2-sladden fast monterad, så man behöver inte ta med sig egen Type2-kabel. Beroende på vilken parkering man använder av de två, så får man på ena laddplatsen sträcka laddkabeln till max...även om man parkerar nära. Annars fungerade allt utan problem. (ENG) The Tesla-cars belonging to the shopping centre Tesla store, have now relocated down to the bottom floor. This has made the existing Type2 Tesla Wall chargers available to the public. There are two spots with Teslas own wall chargers, which delivers 400V/16A and a charge rate at 50km/hr. The wall chargers have their own permanent Type2-cable, which means you don’t have to bring your own cable to charge. Depending on what spot of the two you choose to charge at, one cable will turn out to be a bit tough to reach. This as the charger is on the wall opposite to where the plug is on the car. This is an issue even if you park as close as you can. Otherwise all worked fine with the charging.

Charged without problems | 🚘Tesla Model S | 🔌CEE 5 pin Red 16A 11kW


Allan Nyhus visited on den 21 mars 2016 and would like to share the following

Vær opmærksom, ikke muligt at lade med TYPE2 stik eller med stik med treben/med jord.

Did not charge


Patrik visited on den 26 december 2015 and would like to share the following

Helt fullt med ca 1/3 av platser tagna av fosil-bilar. Dessutom så har Tesla 'reserverat' flera platser, och tagit kontakter med 400V/16A för uppladdning av sina demobilar. Man ville tro att Tesla var mer intresserade i att de som redan har bilen kunde komma till och få laddat så som avsett.


Christian visited on den 31 juli 2015 and would like to share the following

Ett antal uttag ur funktion, men i övrigt fungerar det bra. Inga problem med fossilbilar.


Mats H visited on den 27 juli 2015 and would like to share the following

Inga fossilbilar, utan bara vi (Leaf), en Evalia och en V60 på parkeringen!


Johan visited on den 23 juli 2015 and would like to share the following

laddar leafen med en 16a-sladd. fungerar finfint. bara en upptagen plats och det var en annan elbil, så dom verkar fått bukt med felparkeringar.


root visited on den 2 februari 2015 and would like to share the following

Jag har skrivit till Emporias ledning och argumenterat för att ändra på reglerna och göra det enda rätta - att bötesfälla icke elbilar som parkerar där. Jag är glad att meddela att de lyssnade på argumentationen och att reglerna kommer att ändras snart! Jag spårade också att det finns ett intresse att få bättre laddning, kanske tom en Super charger.


Bart visited on den 24 oktober 2014 and would like to share the following

Många icke elbilar som stod parkerade på elbilsplatser. Bättre uppmärkning skulle nog minska antal icke elbilar där. Laddningen fungerade utan problem.


Nikolay visited on den 19 oktober 2014 and would like to share the following

Det fungerade att ladda Leaf med 10A.


Madeleine visited on den 15 april 2014 and would like to share the following

Att en så fantastisk anläggning kan bli så fel. Där fanns endast två Tesla Supermiljöbilar men som inte kunde ladda pga av designen på ladduttagen. Ladduttagen är närmast anpassade för att ladda en mobiltelefon och inte en elbil. Kan bara konstatera att den som varit ansvarig för investeringen har inte gjort sin hemläxa, dvs har inte undersökt hur marknaden för elbilladdare ser ut innan investeringsbeslutet. Förstår nu varför det var alldeles tomt på elbilar i Emporiagaraget - elbilsägarna har väl redan gjort samma upptäckt som vi dvs det går inte att ladda i dessa uttag. Hoppas verkligen att Emporia gör en tilläggsinvestering och då med någon som som vet hur elbilar fungerar.


Nikolay visited on den 22 december 2013 and would like to share the following

Fungerade bra! Det var många bensin bilar som hade parkerat på laddplatserna men det fanns 3 lediga platser.

⚡⚡ 22kW ⚡ 2,3kW 0,34km (0,21miles)

0,42km (0,26miles)

⚡ 3,7kW ⚡ 3,7kW 0,46km (0,29miles)

⚡ 3,7kW 1,30km (0,81miles)

⚡⚡ 22kW ⚡ 3,7kW 1,75km (1,09miles)

⚡⚡ 11kW 2,24km (1,39miles)

⚡ 3,7kW 2,40km (1,49miles)

?kW ?kW 2,66km (1,65miles)

⚡ 3,7kW 2,72km (1,69miles)

⚡ 3,7kW ⚡ 3,7kW 3,09km (1,92miles)