Loading Loading...

Charging site Emporia Plan 3, B-delen [E.ON SE] Subscribe to updates for this charging station

Hyllie Vattenparksgata 3, Malmö, 215 32, SWEDEN
Get directions

Contact name: Kundtjänst
Telephone: +46 771 707700
Email: click here for address
Owner: E.ON Energilösningar AB
Operator: E.ON SE
Directions:
Location coordinates:
55.566013 [N 55º 33' 57.6468"]
12.973845 [E 12º 58' 25.842"]
Comment: Laddplatser på 3 vån - P3/B
State: Active [info]
Access: Public [info]
Usage model: Dedicated
Parking rates:
Parking hours:
Number of parking spaces:
Added: Friday, November 2, 2012
Updated: Friday, June 7, 2019 6:38 AM
Info source: E.ON
Subscribe to updates for this charging station Subscribe to updates for this charging station

Back to map Back to list
⚡⚡ 22kW 0.32km (0.20miles) →e

⚡⚡ 22kW ⚡ 2.3kW 0.34km (0.21miles) →e

⚡⚡ 22kW 0.39km (0.24miles) ↙sw

0.42km (0.26miles) ↓s

⚡⚡ 22kW ⚡ 3.7kW 0.46km (0.29miles) ↘se

⚡⚡ 22kW 0.54km (0.33miles) ↗ne

⚡⚡ 22kW 0.72km (0.45miles) ↘se

⚡⚡ 11kW 1.30km (0.81miles) →e

⚡⚡⚡⚡⚡ 350kW 1.74km (1.08miles) ↙sw

⚡⚡ 22kW ⚡ 3.7kW 1.75km (1.09miles) ↘se

6/18/2019 3:06:19 AM
  • Alt år avstängt
    5/30/2019
  • Think City laddar fint med Schuko...
    12/29/2018
  • Think City laddar fint med Schuko...
    12/29/2018
  • Tesla Wall Connector på Emporia
    4/14/2017
  • 1/28/2017
  • Busy på parkeringen - mest elbilar
    12/23/2015
  • Busy på parkeringen - mest elbilar
    12/23/2015
  • Välbesökt på laddplatserna idag.
    10/11/2015
  • De nya 3 fas CEE 400V 16A uttagen.
    9/7/2015
  • Två Leaf på laddning.
    7/23/2015
  • 3 laddbara bilar på Emporia i Malmö!
    11/25/2014
  • Två leaf laddar.
    10/19/2014
  • En BMW i3 och en Peugeot Ion på Emporias parkering.
    12/24/2013
  • ion laddar
    12/24/2013
  • vanliga schuko uttag
    12/24/2013
  • Info tavla - 14 laddplatser
    5/16/2013
  • funkar bra
    3/4/2013
  • 4 uttag per laddbox
    11/2/2012
  • 14 p-platser
    11/2/2012
  • 14 p-platser
    11/2/2012
Have you been to this charging site and tried charging? How did it go? Please write your experience here - it may help others to plan their trip.
Jesper Rasmussen visited on Thursday, May 30, 2019 and would like to share the following

Allt är avstängt. I Service Center visste de ingenting.

Could not charge | 🚘VW e-Golf | 🔌Type 2 Cable 7,4kW


Christina visited on Friday, May 17, 2019 and would like to share the following

Så fruktansvärt kass emporia!!! Vi behöver ladda men allt är avstängt!!! Går inte att ladda sin bil!

Could not charge


Statil visited on Thursday, January 31, 2019 and would like to share the following

Dessa två laddare har inte fungerat sedan september 2017. Har informerat Emporia. Vem är ansvarig, Tesla eller Emporia?

Could not charge | 🚘Tesla


Rasmus visited on Tuesday, January 29, 2019 and would like to share the following

Har inte lyckats få WC att fungera. Har provat vid tre olika tillfällen

Could not charge | 🚘Tesla Model S | 🔌Type 2 Cable 7,4kW


Fredrik visited on Wednesday, January 2, 2019 and would like to share the following

Ingen av de två tesla WC funkade trots reset av dem.

Could not charge | 🚘Tesla model s | 🔌Tesla WC


Nikolay visited on Wednesday, December 26, 2018 and would like to share the following

Fungerade fint, fanns en del lediga laddplatser.

Charged without problems | 🚘Think A306 | 🔌7/3 Schuko 3,7kW


Arnaud Contet visited on Tuesday, December 4, 2018 and would like to share the following

Fungerade perfekt. 2-3 bilar som laddade på 220V uttag, fick halva batterin laddad under mitt besök. Jag såg först inte de 2 platserna med Mod 2 kablarna, som sitter närmast hissarna, båda var lediga just då. Provar nästa gång.

Charged without problems | 🚘Volvo V60 TWIN ENGINE | 🔌7/3 Schuko 3.7kW


Nikolay visited on Wednesday, November 14, 2018 and would like to share the following

Fungerade utan problem. Använde de gröna schuko uttagen som är avsedda för laddning av elbilar och har alltid ström. Det var enbart jag och en till som laddade... resten av platserna var lediga.

Charged without problems | 🚘Toyota RAV4 EV | 🔌7/3 Schuko 3.7kW


Ronnie visited on Sunday, September 23, 2018 and would like to share the following

Krångligt system med timer som nästan ingen förstår hur det fungerar. Ingen av de 8st bilarna som var där lyckades få igång sin laddning. Behöver byggas ut till ca 50-60 riktiga laddstolpar Typ 2, att sätta ut de 4st som de har nu och 16 vanliga stickproppar med komplicerad timer var kanske ok för ett par år sedan.

Undvik ladda här.

Could not charge | 🚘Renault Zoe


Lars Allfelt visited on Thursday, December 14, 2017 and would like to share the following

Alla platser lediga, laddade endast 1,8 kW, ska prova Tesla uttaget nästa gång.
När jag åkta stod en Tesla och okuperade en laddplats utan att ladda, dåligt.

Charged without problems | 🚘BMW i3 REX | 🔌7/3 Schuko 3,7kW


Christian visited on Saturday, October 7, 2017 and would like to share the following

Dags att öka antalet laddplatser?

Could not charge | 🚘Tesla model S | 🔌Inget


Nikolay visited on Monday, September 18, 2017 and would like to share the following

Det finns inga typ 2 uttag, däremot finns det typ 2 kablar. Tesla (i EU) laddar med vanliga typ 2 kablar, man kan plugga kabeln i vilken annan bil som helst (som har typ 2 kontakt) och det borde fungera.

Did not charge


Per visited on Sunday, September 17, 2017 and would like to share the following

Letade efter typ 2 uttagen, hittade inga på plan 3 vid hissarna, finns dom överhuvudtaget?

Charged without problems | 🚘leaf | 🔌schuko


Håkan Berg visited on Friday, July 21, 2017 and would like to share the following

Ville ladda med typ 2 kabeln, men fann endast schuko och tesla-uttag. Enligt informationen här ska de ju finnas på 3:e våningen vid hissarna.

Charged with problems | 🚘Mitsubishi Outlander PHEV | 🔌7/3 Schuko 3.7kW


Nikolay visited on Wednesday, March 8, 2017 and would like to share the following

@Per Larsson - de gröna schukouttagen är till laddning av elbilar och är alltid på, medan de vita fungerar för motorvarmare med timer funktion.

Did not charge


Per Larsson visited on Wednesday, March 8, 2017 and would like to share the following

Det gick utmärkt att ladda, men vad är skillnaden mellan de gröna och de vita schuko-uttagen? Det står ingenstans och det är inte uppenbart.

Charged without problems | 🚘BMW 330e | 🔌7/3 Schuko 3,7kW


Rasmus visited on Tuesday, December 13, 2016 and would like to share the following

Tesla-butiken har fått nya platser på bottenplan men de tre senaste gångerna jag har varit på Emporia har de även tagit de på övre våningen :-( så man skall inte räkna med dessa platser finns tillgängliga för oss Teslaägare.

Did not charge | 🚘Tesla Model S


Anders Lilliesköld visited on Sunday, November 13, 2016 and would like to share the following

(SWE)
Tesla-butikens bilar har nu flyttat ner till bottenplan i parkeringshuset, vilket gjort att de två laddare som tidigare endast Tesla använt, nu finns tillgängliga för allmänheten. Det är två Tesla-laddboxar som levererar 400V/16A, alltså en laddhastighet på 50km/h. Tesla-väggladdarna har Type2-sladden fast monterad, så man behöver inte ta med sig egen Type2-kabel.
Beroende på vilken parkering man använder av de två, så får man på ena laddplatsen sträcka laddkabeln till max...även om man parkerar nära.
Annars fungerade allt utan problem.

(ENG)
The Tesla-cars belonging to the shopping centre Tesla store, have now relocated down to the bottom floor. This has made the existing Type2 Tesla Wall chargers available to the public.
There are two spots with Teslas own wall chargers, which delivers 400V/16A and a charge rate at 50km/hr. The wall chargers have their own permanent Type2-cable, which means you don’t have to bring your own cable to charge.
Depending on what spot of the two you choose to charge at, one cable will turn out to be a bit tough to reach. This as the charger is on the wall opposite to where the plug is on the car.
This is an issue even if you park as close as you can.
Otherwise all worked fine with the charging.

Charged without problems | 🚘Tesla Model S | 🔌CEE 5 pin Red 16A 11kW


Allan Nyhus visited on Monday, March 21, 2016 and would like to share the following

Vær opmærksom, ikke muligt at lade med TYPE2 stik eller med stik med treben/med jord.

Did not charge


Patrik visited on Saturday, December 26, 2015 and would like to share the following

Helt fullt med ca 1/3 av platser tagna av fosil-bilar.
Dessutom så har Tesla 'reserverat' flera platser, och tagit kontakter med 400V/16A för uppladdning av sina demobilar. Man ville tro att Tesla var mer intresserade i att de som redan har bilen kunde komma till och få laddat så som avsett.


Christian visited on Friday, July 31, 2015 and would like to share the following

Ett antal uttag ur funktion, men i övrigt fungerar det bra. Inga problem med fossilbilar.


Mats H visited on Monday, July 27, 2015 and would like to share the following

Inga fossilbilar, utan bara vi (Leaf), en Evalia och en V60 på parkeringen!


Johan visited on Thursday, July 23, 2015 and would like to share the following

laddar leafen med en 16a-sladd. fungerar finfint. bara en upptagen plats och det var en annan elbil, så dom verkar fått bukt med felparkeringar.


root visited on Monday, February 2, 2015 and would like to share the following

Jag har skrivit till Emporias ledning och argumenterat för att ändra på reglerna och göra det enda rätta - att bötesfälla icke elbilar som parkerar där. Jag är glad att meddela att de lyssnade på argumentationen och att reglerna kommer att ändras snart! Jag spårade också att det finns ett intresse att få bättre laddning, kanske tom en Super charger.


Bart visited on Friday, October 24, 2014 and would like to share the following

Många icke elbilar som stod parkerade på elbilsplatser. Bättre uppmärkning skulle nog minska antal icke elbilar där.
Laddningen fungerade utan problem.


Nikolay visited on Sunday, October 19, 2014 and would like to share the following

Det fungerade att ladda Leaf med 10A.


Madeleine visited on Tuesday, April 15, 2014 and would like to share the following

Att en så fantastisk anläggning kan bli så fel. Där fanns endast två Tesla Supermiljöbilar men som inte kunde ladda pga av designen på ladduttagen. Ladduttagen är närmast anpassade för att ladda en mobiltelefon och inte en elbil. Kan bara konstatera att den som varit ansvarig för investeringen har inte gjort sin hemläxa, dvs har inte undersökt hur marknaden för elbilladdare ser ut innan investeringsbeslutet. Förstår nu varför det var alldeles tomt på elbilar i Emporiagaraget - elbilsägarna har väl redan gjort samma upptäckt som vi dvs det går inte att ladda i dessa uttag. Hoppas verkligen att Emporia gör en tilläggsinvestering och då med någon som som vet hur elbilar fungerar.


Nikolay visited on Sunday, December 22, 2013 and would like to share the following

Fungerade bra!
Det var många bensin bilar som hade parkerat på laddplatserna men det fanns 3 lediga platser.